Gospodarczy pseudopatriotyzm i międzynarodowe koncerny

W miarę coraz większej dominacji zagranicznych sieci handlowych na polskim rynku, zaczynają one w swoich kampaniach marketingowych sięgać po odniesienia do „polskości”. Na to zjawisko zwraca uwagę Piotr Trudnowski w tekście „Biało-czerwone oszustwo. Czas na walkę z gospodarczym pseudopatriotyzmem”:

Na pozytywnej fali patriotyzmu konsumenckiego wyrasta zjawisko negatywne: pseudopatriotyzmu promowanego przez drenujące polską gospodarkę zagraniczne firmy. W kampaniach reklamowych po odwołania do polskości sięgają jednak coraz częściej wielkie, międzynarodowe korporacje i mniejsze zagraniczne firmy. Kupowanie polskich produktów, zwłaszcza na rynku artykułów spożywczych, na którym konsumencki patriotyzm jest najbardziej zauważalny, do prostych wyzwań wcale nie należy. Okazuje się bowiem, że tylko 11% rynku sklepów spożywczych należy do polskich przedsiębiorców. Biało-czerwoną flagę eksponuje marka Pudliszki, by sprzedawać groszek amerykańskiego Heinza. Każdy, kto widział reklamy piwa, wie, że prawie każdy browar w Polsce to polska tradycja warzenia z najlepszego polskiego chmielu – choć zdecydowana większość najpopularniejszych marek, które inwestują w duże kampanie reklamowe, należy do międzynarodowych koncernów.

Czytaj całość TUTAJ

Na podstawie: jagiellonski24.pl

kupujpolskie


Podoba Ci się nasza inicjatywa?
Wesprzyj portal finansowo! Nie musisz wypełniać blankietów i chodzić na pocztę! Wszystko zrobisz w ciągu 3 minut ze swoje internetowego konta bankowego. Przeczytaj nasz apel i zobacz dlaczego potrzebujemy Twojego wsparcia: APEL O WSPARCIE PORTALU.

Siepomaga.pl: wolontariat, pomoc dzieciom, potrzebującym, zwierzętom
Tagi: , , , ,

Podobne wpisy:

  • 23 listopada 2016 -- „Kapitał ma narodowość, skończyć z bajkami dla biednych”
    Znakomite obserwacje, zbieżne z tym, co postulują od lat nacjonaliści, zawarł w wywiadzie dla "Dziennika Gazety Prawnej" Cezary Kaźmierczak, prezes Związku Przedsiębiorców i Pracod...
  • 12 kwietnia 2015 -- Polscy rolnicy mają problemy – zalew mięsa z importu
    W czasie, gdy polscy rolnicy i producenci wieprzowiny mają problemy ze zbytem i niskimi cenami skupu, rynek zalało importowane mięso z krajów zachodniej Europy. Myślisz, że kupujes...
  • 8 grudnia 2016 -- Polski rolnik produkuje, a zarabia obcy kapitał
    Jak już informowaliśmy, globalne koncerny kontrolują rynek żywności w Polsce. Neokolonialny charakter systemu społeczno-gospodarczego III RP widać na każdym kroku, a potwierdza go ...
  • 1 kwietnia 2015 -- Jak niszczy się polski handel po 1989 roku?
    W każdym kraju o zdrowej strukturze gospodarki handel jest jednym z istotnych jej elementów. Małe sklepy lub rodzime sieci handlowe nie tylko zapewniają miejsca pracy, ale także są...
  • 7 maja 2015 -- „Szczepionka na neoliberalizm”
    Tematyka społeczna, poszukiwanie i prezentacja alternatyw dla neokolonialnego modelu gospodarczego wdrażanego w III RP od 1989 roku, muszą być priorytetowe dla narodowych rewolucjo...