life on top s01e01 sister act hd full episode https://anyxvideos.com xxx school girls porno fututa de nu hot sexo con https://www.xnxxflex.com rani hot bangali heroine xvideos-in.com sex cinema bhavana

Bp Richard Williamson: Antychryst i współczesna edukacja

Promuj nasz portal - udostępnij wpis!

Wartość klasycznych dzieł literatury przedchrześcijańskiej dla edukacji katolickiej jest kwestią budzącą liczne dyskusje. Na przykład jeden ze słynnych antyliberalnych katolików XIX wieku, prałat Jan Józef Gaume, argumentował, że klasyczni autorzy w języku łacińskim i greckim są zbyt nieczyści, aby mogli być wykorzystywani w szkołach katolickich, ale wydaje się, że jest to pewna przesada. Dla celów edukacji na poziomie naturalnym w klasyce łacińskiej i greckiej jest zbyt wiele autentycznych wartości, aby można je było całkowicie odrzucić. Klasyka grecka i łacińska jest dziełem inteligentnych i poważnych ludzi, którzy wiele rozmyślali o życiu i którzy dzięki Bożemu talentowi przedstawiają mnóstwo prawd dotyczących życia i ludzkiej natury. To prawda, że nieczystości są rozproszone dookoła, ale nie są one centralnym elementem, a raczej elementem pobocznym. Doskonałym przykładem może być Eneida Wergiliusza, która prezentuje tak wysoki poziom moralny, że często odnoszono się do niej w szczytowym okresie średniowiecza ze względu na przedstawioną w niej wzniosłą wizję życia.

Krótko mówiąc, społeczeństwo chrześcijańskie jest pod względem nadprzyrodzonym o wiele doskonalsze od społeczeństwa starożytnych klasyków, ale starożytne społeczeństwo klasyczne jest o wiele doskonalsze pod względem naturalnym od zdegenerowanego społeczeństwa współczesnego. Z punktu widzenia edukacji szczególnie łatwo jest argumentować za ogólną wyższością kultury łacińskiej i greckiej, w przeciwieństwie do edukacji w zakresie języków nowożytnych lub współczesnych nauk ścisłych. Dobra edukacja zapewni zarówno dyscyplinę dla serc i umysłów młodych ludzi, jak i kulturę dla ich dusz oraz historię dla ich życia. Łacina i greka zapewniają wszystkie te trzy elementy, przy czym łacina zapewnia praktykę z zakresu podstawowych nauk, a greka ich teorię.

DYSCYPLINA: Łacina jest niezwykle logicznym językiem, wymagającym dużo myślenia, aby rozróżnić: podmiot, czasownik, dopełnienie itd. Istnieje również pewna dyscyplina w nauce matematyki, fizyki, chemii, informatyki i technologii itp., ale wszystko tam jest czysto materialne, zdeterminowane, nieludzkie, precyzyjnie i pysznie abstrahujące od tego, co duchowe, wolne czy ludzkie. A to, czego młodzi ludzie nie mogą się już nauczyć w szkole, czy od swoich dziadków, a nawet rodziców, muszą przyswajać w rynsztoku, z Hollywood, Internetu, smartfona itp. Mają szczęście jeśli mają choć jednego trenera sportowego który jest człowiekiem!  Na duchowym pustkowiu „naukowej” edukacji, jak wielki dobry wpływ może mieć taki normalny trener.

KULTURA: Jeśli chodzi o edukację i kształtowanie serc i dusz młodych ludzi (serc i dusz, które przecież mają wyższe potrzeby), to „nauki” wymienione powyżej odgrywają dziś najważniejszą rolę, podczas gdy języki nowożytne są na drugiej pozycji, ponieważ cała nowoczesność od czasów „reformacji” i jej kultura są mniej lub bardziej splamione apostazją, wojną z Bogiem. Oczywiście kultura łacińska i grecka nie są wolne od grzechu pierworodnego, ale są całkowicie wolne od reformacji i wszystkich jej konsekwencji, przedstawiając prostszą i czystszą wizję podstaw ludzkiej natury i życia. Wspaniała pomoc dla młodych ludzi.

HISTORIA: Kultura łacińska i grecka są tak głęboko osadzone w historii całej cywilizacji zachodniej, jak żadna inna kultura. Łacina i greka były dwoma z trzech języków użytych na tabliczce przybitej do krzyża Naszego Pana Jezusa Chrystusa. Greka była językiem Nowego Testamentu. Rzym szybko stał się centrum Kościoła. „Historia jest mistrzynią życia” mówi stare, mądre przysłowie, a uczenie się łaciny i greki jest nierozerwalnie związane z nauką greckiej i rzymskiej historii. W 1984 roku George Orwell napisał: „Kto kontroluje przeszłość, kontroluje przyszłość; kto kontroluje teraźniejszość, kontroluje przeszłość”. Tak więc ten kto kontroluje nasze szkoły dzisiaj, kontroluje naszą przyszłość. Ci ludzie obecnie ciężko pracują, ignorując łacinę i grekę, sprawiając, że historia zaczyna się od II wojny światowej, którą znacznie łatwiej manipulować niż historią starożytną. Co to mówi nam o współczesnej edukacji? Nie jest ona niczym dobrym. To kształtowanie owiec dla Antychrysta.

Kyrie eleison.

bp Richard Williamson

Bishop-Richard-Williamson

Źródło: https://fsspxr.wordpress.com


Promuj nasz portal - udostępnij wpis!
Podoba Ci się nasza inicjatywa?
Wesprzyj portal finansowo! Nie musisz wypełniać blankietów i chodzić na pocztę! Wszystko zrobisz w ciągu 3 minut ze swoje internetowego konta bankowego. Przeczytaj nasz apel i zobacz dlaczego potrzebujemy Twojego wsparcia: APEL O WSPARCIE PORTALU.

Tagi: ,

Podobne wpisy:

Zostaw swój komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*