life on top s01e01 sister act hd full episode https://anyxvideos.com xxx school girls porno fututa de nu hot sexo con https://www.xnxxflex.com rani hot bangali heroine xvideos-in.com sex cinema bhavana

Aleksandr Dugin: Kontynent Rosja

Promuj nasz portal - udostępnij wpis!

35 lat temu napisałem artykuł pt. „Kontynent-Rosja”. Zaczynał się tak:

„Kontynenty mają znaczenie symboliczne, które jest powiązane zarówno ze stereotypami kulturowymi, jak i codziennym doświadczeniem. Europa rdzennych Europejczyków bardzo różni się od Europy, którą odwiedzają Amerykanie lub z której Afrykanin czy mieszkaniec Oceanii próbuje się uwolnić. Jednakże stereotypy kontynentalne nie są po prostu wytworem kultury, mniej lub bardziej poprawnej wiedzy, mniej lub bardziej żywej emocjonalności, mniej lub bardziej jasnej percepcji… Te stereotypy, obdarzone olbrzymią efektywnością umysłową, są wszczepione w nieświadomości, gdzie dają o sobie znać poprzez sny lub spontaniczne reakcje, czasami kojarzone z instynktownym rasizmem. I w tym przypadku kontynent to więcej, niż jedna z pięciu części globu. Staje się symbolem całego świata idei, pasji i pragnień. Doktor Verne, analizując sny jednej ze swoich pacjentek, doskonale pokazał, że Azja była dla niej nie tylko wspomnieniem, celem i chęcią odbycia międzykontynentalnej podróży. Azja symbolizowała dla niej powrót do Świętości, świat Absolutu, misterium przezwyciężenia, drogę do Jedności, posłanie Prawdy i Najwyższej Rzeczywistości. Azja stała się wewnętrznym kontynentem, podobnie jak mogłaby stać się Afryka, Oceania czy Europa. Kontynenty i ich symboliczne interpretacje różnią się w zależności od konkretnej osoby. Ten wymiar wewnętrzny może rozciągać się na inne miejsca: na miasto, kraj, wieś itp. Ważne jest tylko, aby się dowiedzieć, co oznaczają dla każdego człowieka obrazy, doznania, uczucia, uprzedzenia, których jest nosicielem i całość których stanowi całą subiektywną prawdę symbolu. Geografia jest przesiąknięta geosocjologią, geokulturą, a także geopolityką”.

Taką treść przedstawia artykuł „Kontynent” z francuskiego „Słownika symboli” Jeana Chevaliera i Alaina Guerbrana. Pozwoliliśmy sobie zacytować w całości ten długi cytat, gdyż od razu określa on płaszczyznę, w której będą toczyć się nasze badania. Często w obliczu wzrostu uczuć narodowych, a nawet rasizmu, w rozbłyskach patriotyzmu różnych narodów na powierzchni występują na pierwszy rzut oka irracjonalne elementy, których nie można wytłumaczyć logicznymi argumentami ani analizą egoistycznych motywów stojących za takim kompleksem ideologicznym. Przebudzenie pamięci narodowej, rasowej czy kontynentalnej czasami następuje bez żadnej zewnętrznej przyczyny – po prostu głębokie archetypy nieświadomości nagle się przebijają i niczym reakcja łańcuchowa budzą cały kompleks zbiorowego światopoglądu, pozornie już dawno odległego w przeszłość. Przykładem tego jest stabilność nacjonalizmów celto-irlandzkich, żydowskich, koreańskich, afrykańskich i japońskich, które żyją i rosną w siłę, pomimo wszystkich warunków społecznych i historycznych, które obiektywnie przyczyniają się do ich wyginięcia.

W zasadzie sytuacja wygląda dokładnie tak samo, jak w przypadku „tajemnicy rosyjskiego patriotyzmu”. Mistyczna Rosja, „Białe Indie” Klujewa, „Święta Ruś”, którą Jesienin umieścił nad rajem, a Tiutczew utożsamiał z zasadą religijną, w którą trzeba wierzyć – wyobraźcie sobie, jak absurdalnie brzmiałaby „Święta Australia” lub „wiara w Czechach”! – taka jest z pewnością głęboka rzeczywistość psychologii narodowej, oto „Kontynent Wewnętrzny”, syntetyzujący światopogląd gigantycznego narodu. Pamięć o tym „Kontynencie Rosja” może przez wiele lat chować się i spać na dnie świadomości, ale prędzej czy później ożywa i gdy nadchodzi czas Przebudzenia, staje się burzą, wichrem, krzykiem.

Jednak mentalna rzeczywistość „wewnętrznej Rosji”, aby była skuteczna i konkretna, musi mieć pewną archetypową strukturę odpowiadającą całkowicie obiektywnym procesom historycznym i terytoriom geograficznym – i to nie jako bierne odbicie tego, co zewnętrzne, ale jako paradygmat kształtujący i strukturyzujący otaczający kosmos czasowy i przestrzenny. W związku z tym słynny historyk religii Mircea Eliade trafnie zauważył: „Natura jest czymś uwarunkowanym przez kulturę (culturalmente codizzionata); niektóre „prawa natury” różnią się w zależności od tego, co ludzie danej kultury rozumieją przez „naturę”.

Aleksandr Dugin

Zdjęcie: YouTube

Aleksander_Dugin

Tłumaczenie: KK

Źródło: geopolitika.ru


Promuj nasz portal - udostępnij wpis!
Błąd, grupa nie istnieje! Sprawdź składnię! (ID: 5)

Błąd, grupa nie istnieje! Sprawdź składnię! (ID: 9)
Tagi: ,

Podobne wpisy:

  • 5 marca 2024 -- Prof. Aleksandr Dugin: Hegel i teoria stosunków międzynarodowych
    Ogólny paradygmat systemu heglowskiego Prześledźmy wpływ filozofii Hegla na teorię stosunków międzynarodowych. Najwyraźniej widać to w marksizmie i liberalizmie, choć Hegel nie mi...
  • 10 marca 2021 -- Prof. Aleksandr Dugin: Teoria wojen sieciowych
    Trzy cykle cywilizacyjne i trzy modele strategii wojennej Teoria wojen sieciowych opiera się na fundamentalnym podziale cyklów historii ludzkości na trzy fazy; zostały one określo...
  • 31 marca 2015 -- Duns Scotus: Bezgraniczne szaleństwo neo-rosyjskiego imperializmu
    "... spodnie szerokie niczym Morze Czarne..."- Nikołaj Gogol Rosja to osobowość imperialistyczna. Ze względu na własną naturę jest zmuszona nią być. Tak w ogóle, imperium, gdyby...
  • 7 czerwca 2013 -- Gabor Vona: Europie potrzebna jest Rosja
    17 maja br., lider narodowo-radykalnej partii Jobbik, poseł Gabor Vona, odwiedził Uniwersytet moskiewski im. Łomonosowa, na specjalne zaproszenie profesora Aleksandra Dugina, zna...
  • 25 lipca 2012 -- „Ideopolityka” nr 1
    Ukazał się pierwszy numer biuletynu badawczego "Ideopolityka". Redakcja periodyku chce w ten sposób otworzyć nowe pole badawcze, rewaloryzujące znaczenie czynnika ideowego i kultur...
Błąd, grupa nie istnieje! Sprawdź składnię! (ID: 6)

Zostaw swój komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*
*