life on top s01e01 sister act hd full episode https://anyxvideos.com xxx school girls porno fututa de nu hot sexo con https://www.xnxxflex.com rani hot bangali heroine xvideos-in.com sex cinema bhavana

Katastrofalny stan polskiego szkolnictwa wyższego

Promuj nasz portal - udostępnij wpis!

uniwersytetWraz z nadejściem nowego roku akademickiego powracają pytania o kondycję polskich uczelni, które w światowych rankingach tego typu szkół plasują się zwykle na szarym końcu. Zapaść w polskim szkolnictwie wyższym trwa, i nic nie wskazuje na to, by w najbliższej przyszłości miało się to zmienić. Coraz częściej mury polskich uczelni opuszczają ludzie mający braki w elementarnej wiedzy, zaś same szkoły zamieniają się obecnie w fabryki dyplomów, często bardzo wątpliwej wartości. Prof. Roman Kuźniar, pracownik Instytutu Stosunków Międzynarodowych UW mówi wprost, że w dzisiejszych czasach za dużo ludzi otrzymuje tytuł magistra. Wiedza młodych ludzi, jest jego zdaniem  zbyt mała i nie ma związku z tytułem, który otrzymują.

Wśród pracowników uniwersyteckich, którzy wypowiadają się na temat stanu wiedzy studentów, jak i samej sytuacji na szkołach wyższych, panuje zgodność co do faktu, że za taki stan rzeczy dużo winy ponosi szkolnictwo średniego szczebla. To tam zaniedbywany jest proces kształcenia uczniów pod kątem samodzielnego myślenia, zastąpiony przez system testów i gotowych odpowiedzi, przez co wielu z nich nie radzi sobie na wyższym poziomie nauczania. Swoje dołożyły także same uczelnie, na których wiedzę traktuje się jak towar, a w studentach upatruje się klientów, którzy płacąc za ów towar-wiedzę, nie chcą, by wymagano od nich czegokolwiek więcej.

Szczegółowej i bardzo krytycznej analizy w tej materii dokonał prof. Tadeusz Sławek, wieloletni wykładowca na Uniwersytecie Śląskim. W jednym z wywiadów, obszernie przedstawił główne przyczyny degrengolady w polskim systemie szkolnictwa wyższego. Są to m. in. biurokratyzacja uczelni, obniżanie poziomu kształcenia poprzez tworzenie wielkich placówek oświatowych, zatracenie umiejętności prowadzenia dyskusji akademickich, a także zbyt słaby głos środowiska naukowego wobec poczynań Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Sami studenci, zdaniem prof. Sławka, często stają się ofiarą zarówno lichego poziomu kształcenia w szkołach średnich, jak i powszechnej wiary w zdobycze techniki: nagminne jest przepisywanie czy wklejanie fragmentów np. Wikipedii nawet do prac magisterskich, co nie może mieć dobrego wpływu na stan wiedzy absolwenta szkoły wyższej. Teraz można nie mieć żadnej wiedzy, a i tak wywiązać się z egzaminu. Wystarczy wiedzieć, na jaki klawisz nacisnąć – mówi profesor. Sławek zwraca także uwagę na wypaczenie pojęcia „braci studenckiej”, zastąpionej przez skrajny egoizm, oraz dyktowany poczuciem braku czasu i  duchem konkurencji „wyścig szczurów”, co profesor trafnie nazywa syndromem amerykanizacji życia, porównując sytuację na naszych uczelniach do tej, która od dziesiątków lat stanowi model edukacji w USA.


Promuj nasz portal - udostępnij wpis!
Podoba Ci się nasza inicjatywa?
Wesprzyj portal finansowo! Nie musisz wypełniać blankietów i chodzić na pocztę! Wszystko zrobisz w ciągu 3 minut ze swoje internetowego konta bankowego. Przeczytaj nasz apel i zobacz dlaczego potrzebujemy Twojego wsparcia: APEL O WSPARCIE PORTALU.

Tagi: , , , ,

Podobne wpisy:

Subscribe to Comments RSS Feed in this post

5 Komentarzy

  1. W Judeopolonii zwanej III RP nic dobrze nie działa.

  2. Za to na Politechnice Białostockiej, żeby zostać inżynierem, trzeba obowiązkowo zaliczyć zajęcia z gender.

  3. Coraz częściej i donośniej rozbrzmiewają głosy młodych ludzi, którym ukończone studia nie zapewniają pracy, co zagraża im bezrobociem lub innego rodzaju społeczną degradacją (na przykład koniecznością podjęcia niewykwalifikowanej, źle opłacanej pracy i brakiem perspektywy znalezienia lepszej) w szczególnie trudnym okresie życia, na który normalnie powinien przypadać moment założenia rodziny.

  4. Sprzedam tytuł doktora, magazyniera, profesora i inne :) Pisać na priv. DO tego możliwość zakupu indeksu z samymi piątkami. Dogodne ceny :D

    Chętni??

  5. Środowisko akademickie narzeka na niski poziom szkół średnich i jest w tym sporo prawdy, ale nie jest to cała prawda , bo przyczynny są inne niż wskazują uczeni w tym tekście. Jedną z głównych przyczyn niskiego poziomu nauczania jest nepotyzm.W Polsce uniwersytety to spółdzielnie, których pracownikom zależy, aby im i ich rodzinom żyło się jak najwygodniej. Skutkiem takich działań jest to, że na uczelniach nie zostają najlepsi, ale miernoty z odpowiednimi koneksjami. Środowisko akademickie najpierw powinno zastanowić się nad sobą i wyciągnąć wnioski na przyszłość dla siebie. Nieco niemodny dziś Seneka mawiał „Czego nie zakazuje prawo, zakazuje wstyd”… Wstyd zapewne nie zakazywałby, aby potomek twórczo kontynuował naukowe dzieło przodka, ale stanowczo powinien zakazać mentalności plemiennej w nauce.

Zostaw swój komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*